Update+ hårvård!

Alu, idag var det en slappisdag i stan, först träffades vi vid skolan, väntade på Yasmin o Jessica som tydligen gått o väntat på oss i MC -.-, så vi gick, först var Ilona o Noor me mig in till BK o beställde min mat, det var en sån gubbe där ute med värsta blåtiran, tjock och en hel del kortare än mig som ville ha EN krona, jag hade en 50-lapp och kort så jag sa att jag inte hade, så frågade han Noor, så sa hon till vad, han bara det fattas en krona till burgare, så öppna hon plånboken och tog ut en krona, han bara TVÅ kronor, hon bara e det en eller TVÅ? Han bara två, så tar han de, tackar henne, och tackar mej sarkastiskt så säger jag varsågod för att bitcha tbx ( :) ) och så STICKER han jäveln, fucking luffare gå och fucking hitta ett jävla jobb än att sitta och luffa sådär, han kunde till och med svenska , asså skäms, hellre städa ruttna toaletter än att tigga pengar! Anyway, så va det en söt kille som jobba, beställde o allt sen stack vi till chinabox för Noor o Ilonas beställning, och stack till MC där vi mötte resten.
Vi åt och snacka, sen gick jag o Noor upp, jag betsällde en hallonpaj och en fanta och hon Cola.
Sen gick alla tbx till skolan förutom jag, Noor och Yasmin som gick runt i stan, kolla på kläder, sen satte oss till sist i MC i gågatan och köpte en ramlösa citron och bara satt där i två timmar och babbla hahhaha!
Ja det var väl min dag :)
Nu till HÅRTERAPIN!
Håret utsätts dagligen för påfrestningar, stress skadar håret, alla värmeapparater så som plattång och hårtork sliter grovt på det, och alla kemikalier som hårspray, och minst sagt... regn!
Regn är smutsig vatten som avdunstat och bildat moln, som sedan börjat regna. Vad för vatten? Sjöar, hav, vanligt vatten på marken osv osv, kiss och bajs och hela paketet.
Jag är arab, och även vi är kända för att ha fint tjockt hår! Men även vi stylar håret, så mitt hår är sjukt slitet, men jag vårdar den så gott jag kan... här är mina steg:
1. tvätta håret vartannan dag, vill du duscha dagligen sätt upp det och ha en badmössa och duscha.
2. Använd ett schampoo du tycker är bra, jag tycker att framför allt att Doves Therapy serie är bäst!
3. Använd balsam, men inte från rötterna , börja typ 4-5 cm ifrån rötterna, rötterna är nytt hår och ftf inte särskilt skadat, däremot kan resten av håret vara flera år gammalt, 1cm = 1 månad.
4. Hårinpackning! Jag använder Loreal Elvital anti-breakage för tillfället och älskar hur mjukt håret blir! Det är riktigt bra för att håret får näring och stärks! Applicera så det räcker till hela håret (inte rötterna) och vänta 3-5 minuter. Anänvde gärna olivolja om du vill ist! Olivolja är en riktigt näringsrik olja, lägg ut lite på HELA håret och sätt upp det och sen täck med badmössa och ha det så i 15 minuter typ (gör det innan du tar av dig och duschar!). När tidet gått bara ta av dig mössan, släpp håret och duscha, tvätta det riktigt noggrant det är trots allt olja! Använd schampo och låt det vara 1 minut, tvål löser ut olja (kemi på nians nivå :P)
5. När du är klar med allt, tvätta HÅRET med iskallt vatten i 30 sekunder, böj dej asså och luta huvudet under vattnet (annars blir du sjuk :O ). Det kommer ge glans :)
6. Alla malmöbor vet hur vädret är här, det är extrem fukt för vi är så nära havet, det kan bli upp till 100% när det regnar på våren! Och hur ser håret ut? Inte snyggt iaf, all hårspray försvinner och mitt hår iaf blir vågigt och frissigt... nej tack! Jag har hittat en GRYM produkt som heter KMS flat out smoothing anti-frizz serum, och vad är saken med den? Jo, den tar bort de oönskade vågorna, plattar ut håret och skyddar det från fukt SAMTIDIGT som den reparerar håret! Föll pladask för produkten! Ni borde ta en titt på KMS produkter, sjuka saker!
7. Skydda håret mot värme! Jag använder TRESemmés värmeskydd (och hårspray), spraya över hela håret, kamma och hårtorka det!
8. kamma håret ofta! Låt det inte bli sådär slarvigt och knutigt osv, det hände att jag hade sjuka knutar ett tag, fick klippa bort de för att göra mig av med de, dock är det bara folk med tjockt hår som kan göra det utan att det syns, det klipptes hela 20 cm :/
9. Klipp ALLTID bort kluvna toppar! Ser så ofräscht och äckligt ut, ta bara bort en cm från håret, så ser du skillnaden! Nu kan man kolla på ditt hår igen!
10. Färga inte så ofta, en gång var tredje månad max, är det blont och du vill ta bort den mörka utväxten, färga BARA UTVÄXTEN!
11. Pilla inte för mycket på håret, det blir flott!
12. Var inte rädd för att kamma hårbotten, det är bra, du rör om blodcirkulationen och håret växer bättre! Kamma kamma på!
Ja det var nog det, mina tips och tricks!
Ha det gött ska pysa nu, börjar fan 08.40 FML :(
Pusshaj♥

Kommentarer
Postat av: Ida Jääskö

Dagens blogg på bloggen - va gärna med!(:

2012-04-13 @ 15:44:33
URL: http://idajaasko.blogg.se/
Postat av: filippalofsved'

Hej! :D

Jättefin blogg!

Just nu har jag en fråga på min blogg som det skulle vara roligt om du svarade på bara för att få in lite olika åsikter om den! :D

CHECK IT OUT SNYGGING!

Puss&kram!

2012-04-13 @ 16:35:09
URL: http://snyggafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0