Missförstådd...

Det har kanske hänt alla, men oftast mej...
Hade modersmål idag och så kom det där med flyktingar upp, här i Malmö finns det många blattar, ja de med stil är normala o schyssta, är de mörka under ögonen o kaos i skolan aktar man sej för de... o så finns det flyktingar, åh vad vi hatar flyktingar!!!
Jag menar inte att jag är svensk eller ostolt över min bakgrund, men med ordet flykting menar jag en nyinflyttad person till Sverige, klädd på ett sjukt sliskigt sätt, har doppat håret i gele eller om man e tjej sminkat sönder ansiktet med alla färger de kommit åt, och noppat ögonbrynen (både och) eller bara låtit det se ut som ett pannband, och det värsta av allt: killarna ska ragga på alla som kommer förbi, o oftast få för sig att man inte förstår arabiska, och fälla en kommentar som- kolla deras rövar eller nåt. Tjejerna däremot har för mycket självförtroende om deras utseende och håller på som billiga ni vet vad :S
Ja iaf, modersmål har vi i Malmö latinskola, där kommer elever från flera skolor o har det där, de enda eleverna som inte går IV (inte flyktingar isf) är vi från Mikael Elias och de från TBS, jag känner då en tjej därifrån.
Fram till dagens missförstånd, en kille jag känner är med oss i arabiskan, han är inte född här i Sverige så när vi börja med det snacket missförstod han oss och fick för sig att vi mena illa menat mot honom.
Jag menar att naj, folk som anpassat sig och lärt sig respektera det andra könet och har stil... Ja de är utanför kretsen helt enkelt!
Jag vet inte vad han tycker om mej just nu men vi får se imorron, jag skäms lite...
Ja dagen var lite sådär, det regnade och jag har humörsvängningar efter vädret, och vi bor i sverige så jag är dygnsur hela tiden... Hahahaha not, hade Sverige haft humörsvängingar efter mig hade det vatt sol och värme hela tiden, och då o då moln, under prov regnar det, och när jag är ledsen är det grått och ösregn, och när jag är skitilsken oskar det, och när jag är förvirrad är det dimmigt, okej Sara hållkäften och avsluta inlägget.
Ska plugga lite samhälle, har prov på fredag, sen ska jag upp o välja kläder till imorron, läsa engelskaboken för jag ska skriva om huvudrollerna imrn i ett läxförhör... och klockan är 23.25 o jag e ftf här!
Pusshaj  ♥

Kommentarer
Postat av: Karolin

Det är inget lätt ämne och det är oftast en sån diskussion kan missförstås. Men som du säger. Vårt tycke kommer efter folks beteende :) Man gillar ju ingen som beter sig dåligt. Varken som svensk, amerikansk, europeisk eller asiat!!

2011-10-13 @ 14:50:23
URL: http://www.karoliiineo.spotlife.se
Postat av: S A R A K L I N T B E R G

Har du gjort din header? :)

2011-10-13 @ 20:46:54
URL: http://saraklintberg.blogg.se/
Postat av: Twins

=)

2011-10-14 @ 01:17:59
URL: http://beckaliza.blogg.se/
Postat av: Sarah Carlsten

ha en fin dag! :)

2011-10-14 @ 08:14:11
URL: http://sarahcarlstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0