Tips o trix :P (vård o utseende)

Som de flesta kanske märkt har jag rätt så problemfri hy (ta i trä) och jag tänkte dela med mej av mina ''secrets''
Rengöring
1. Jag använder Neutrogena Spot Stress controll varje gång jag duschar / varje dag
2. Det torkar ut huden så se till att smörja in den i en fuktgivande kräm, efter dusch, innan du sover och när du vaknar, men ansiktet ska dock vara tvättat, speciellt om du har en fet hy! Själv använder jag Skindoctors Relax Derm, men den tar slut snart (jättebra btw) så jag ska börja använda yves rochers ''Specific'' ist.
3. Tvätta alltid av smink innan du ska sova, du kan blöta ner ansiktet i kallt vatten, sen ta en bomullspad och gnid den mot ansiktet, du kommer se så mkt smuts som kommer avlägsnas, håll på såhär tills det slutar vara färg på paden, efteråt smörj in i fuktcreme. Sen kan du oxå♥ använde rengöringsvatten efter smink, själv har jag Niveas Stay Clear och den är bra och anpassad för ung hy :D
4. Jag som sällan får finnar attackerar de direkt med att spräcka de, e det en skonsam finne försvinner den efter några timmar, om inte så använder jag ''Stioxyl'' som är en jättebra finnkräm från apoteket, man ska bara lägga
på finnen och tvätta händerna noga efteråt, innehåller klorin! Om du har finnar ofta så ska du nog inte spräcka de, utan behandla de som jag nämn ovan, men använd då mer ansiktsatten , Neutrogena och finnkrämen, men glöm inte fuktkrämen oxå! Sen ska du dra ner på sockerätandet oxå!
Lite annat:
-Smörj in läpparna i läppbalsam varje kväll, tro mej du kommer älska det dagen efter! (använder I Love... Caramel&Cream)
-Smörj In händerna i fuktgivande kräm (I Love.. Raspberry&Blackberry)
- Använd hårinpackning till håret, o använd balsam, slitet hår kommer kännas som nytt! (Schwarzkopf Gliss för utsatt hår och Trésemme som shampo o balsam)
-Smörj in allt som e torrt, det e jätteviktigt yao!
-Klipp naglarna, fötter som händer, det är katastrofmängd me bakterier under!
Ja dis is it :D pusshaj

Kommentarer
Postat av: felicia

bra tips :) glad alla hjärtans dag!

2012-02-14 @ 11:21:45
URL: http://feliciaspassage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0